maandag 6 mei 2024

As Catedrais

Vanmorgen zaten we om half 9 aan het ontbijt, want om 9 uur was het eb en dus konden we naar As Catedrais, wat hier 3 minuten vandaan is. Het was maar 8 graden, maar de zon deed haar best en de lucht was blauw. We waren zeker niet de eersten bij het strand: er stonden al heel wat campers en ja, ook hier een bus met ouderen, met en zonder wandelstokken. Wat ons wel verbaasde, want het is niet echt een ouderenuitje met de stenen trap, al die gladde stenen en geklauter. Ik koos i.v.m. met mijn gehavende kleine teen  dan ook voor waterdichte wandelschoenen en Edwin koos voor blote voeten om door het lage water heen te waden. Het was heerlijk op het strand en het duurde dan ook niet lang voordat mijn jas uit ging. Edwin had hem uiteraard niet eens aan gedaan. Een oudere meneer koos voor gympjes en gleed uit. Hij maakte zo'n klap dat hij zijn arm om minimaal 1 plek brak gezien de stand van zijn arm na de val. Gelukkig waren er veel mensen bij om te helpen en duurde het niet lang voordat het ambulance personeel zich over hem ontfermde. Die is wel even onder de pannen ben ik bang.

Het bezoek aan As Catedrais was echt wel de extra stop hier waard, en wat hadden we geluk met het weer! Mooie luchten, en prachtige doorkijkjes. Na een kop koffie hebben we nog verder het mooie vlonderpad bovenlangs gelopen, waar alles in bloei stond en waar heel veel vogels druk in de weer waren met hun nesten. Ik had wel spijt dat ik mijn grote lens niet mee had genomen, dus voordat we verder gingen met het verkennen van de omgeving, hebben we die nog even opgehaald bij het hotel, wat op 3 kilometer afstand ligt.













1 opmerking: