donderdag 12 september 2024

Van Carmacks naar Haines Junction

Gisteravond hebben we nog wat gedronken bij het vuur met een Nederlander, Alex, een avonturier die extreme sporten doet. Hij was daar aan het wachten op Beau van Erven Dorens met wie hij een programma aan het maken was wat over een poosje op Videoland uitkomt. Verder allemaal nog redelijk geheim dus niet voor op dit blog. 

Ik had niet zo’n goede nacht : of dat nou kwam door het blikje gewone cola dat ik van Alex kreeg ( ik drink eigenlijk nooit gesuikerde cola) of de geluidsoverlast van de Chinese buren of het gesnurk van Edwin die nog wat verkouden is of een combinatie daarvan, weet ik niet maar uiteindelijk ben ik tegen half 2 in slaap gevallen. 

Vanmorgen werden we om 08:15 uur pas wakker en hing er een mooie mist over de Yukon rivier. Foto krijg ik even niet geüpload dus die houden jullie tegoed.  Van Beau nog geen teken dus na een warme douche op pad gegaan richting Braeburn lodge voor de befaamde kaneelbroodjes. Nou ja broodJES… kijk en oordeel zelf:

Volgende stop Whitehorse met 3 doelen : tanken, de gasfles vervangen en omdat de irritatie over de tafel die steeds naar beneden dondert en wiebelig is inmiddels groot is geworden, ook even langs Fraserway om de tafel te laten repareren.


Alles lukte en terwijl de tafel gerepareerd werd hebben wij ons tegoed gedaan aan een deel van het kaneelbroodje. De rest is voor morgenochtend.

In Haines Junction hebben we bij de VVV even wat advies gevraagd over Kluane National Park qua wandelingen en daarna zijn we naar Pine Lake Campground gegaan. Toen we gesetteld waren en ik even ging betalen zag ik dat we op een ‘reservations only’ plek stonden. Maar omdat er geen briefje hing dat er ook daadwerkelijk gereserveerd was voor vandaag en het echt einde seizoen is, gokten we het erop. Verkeerd gegokt dus want toen we lekker bij het vuur zaten met een wijntje en biertje na het eten van onze bizonworstjes, kwam er iemand aan die gereserveerd had en konden we verkassen. Helaas ! Maar als tegenprestatie gaat de beste man hout voor ons hakken zodat we op onze nieuwe plek ook weer een vuurtje kunnen maken. Het meer is in ieder geval prachtig !


Morgen gaan we Kluane National Park verkennen. Veelal via korte en middellange wandelingen. Ik hoop dat dat lukt want ik heb een behoorlijk ei op mijn enkel. Niet omdat ik door mijn enkel ben gegaan (daar lijkt het overigens precies op) maar omdat ik door iets tussen mijn sok en broekrand gestoken ben en daardoor alles opzwelt. Dus koelen met een eigengemaakt coolpack, anti-allergie pilletjes en smeren met verzachtende crème. De vorige beten hier waren met een dag of 3 over dus ik hoop dat deze ook dan over is.

2 opmerkingen:

  1. Dat heb jij weer... hahah. Die broodjes zien er goed uit. Zoiets ( Pandushi di kokolishi) zal ik laten maken als toetje door Sulaika als jullie en ik beide terug zijn... al moet ze dan welk rekening houden dat je niet alles mag wat daar nu in zit bedenk ik me. Groetjes van ons!

    BeantwoordenVerwijderen