vrijdag 13 september 2024

Van Haines Junction naar Haines

Vanmorgen was het niet zo'n lekker weer. We hoorden van een dame op de camping dat het in de nacht heel helder was geworden en dat er heel mooi Noorderlicht was geweest. Niet gezien dus, want wij lagen lekker te slapen. Nadat we even ons afvalwater geloosd hadden bij de benzinepomp en Edwin daar even gedoucht had, zijn we op pad gegaan. We deden een paar wandelingen in en rondom Kluane National Park, o.a. bij Kathleen Lake en de Million Dollar Falls.

Onderweg zagen we nog een mooie Amerikaanse zeearend en uiteindelijk besloten we maar vast door te rijden naar Haines.

We gingen de grens Yukon - British Columbia over en kort daarna de grens met Amerika. We moesten daar de eieren en de mandarijnen inleveren, want die mochten we niet invoeren in Amerika. Het zal wel: ik vond het best zonde. Dus in Haines maar weer nieuwe eieren gekocht, want we moeten toch bij het ontbijt een lekker eitje hebben.

In Haines zijn we op zoek gegaan naar en camperplaats en vonden die aan het water. Het weer is echt belabberd: veel wind en regen en morgen lijkt het niet veel beter te worden. We gingen einde middag nog even kijken bij de rivier of er nog beren waren en die waren er gelukkig!

De foto's waren niet zo best helaas, want het was belabberd weer en de beren waren eigenlijk net iets te ver voor mijn lens. Best balen... Toch maar even een paar geplaatst als bewijsmateriaal. Gelukkig zijn we hier nog een paar dagen en kan ik in de herkansing.  We zijn hier per slot van rekening voor de beren, dus het zou ook wel mooi zijn als ik er dan een paar mooi en scherp op kan krijgen. Er was overigens ook nog een zeehond die ook wel zin had in een visje. Morgen wordt het nog steeds beroerd weer: non-stop regen ongeveer, maar zaterdag wordt het beter. Hopen dat het dan lukt!

Vanavond hebben we even een burgertje gegeten (ze hebben hier echt niet veel soeps qua eten), en straks gaan we nog even een drankje doen hier in een bar met livemuziek .