vrijdag 30 september 2016

Beren!

Woensdag- 27/09. Toen we terug kwamen van de Elk Falls hebben we onze camper weer op de plek gezet en nog voor Edwin de camper uit had gedaan, zag hij ineens beren staan aan de andere kant van het riviertje. Bizar…! Dat was op nog geen 30 meter van onze camper. Gelukkig zat de juiste lens nog op de camera en kon ik meteen de camper uit om me te voegen bij een mijnheer die al met statief en camera druk in de weer was. Op dat moment kwam er echter een hond aan die de beren aan het schrikken maakte waardoor zij in de boom klommen. In de gauwigheid zag ik dat het een moederbeer met twee kleintjes waren. Gelukkig kwamen ze even later weer naar beneden en vervolgde moederbeer haar zalmenjacht met succes. Twee ving ze er en at ze op terwijl haar twee jongen veilig in de boom zaten. Geweldig om te zien! Helaas heb ik geen statief mee, maar wat was dit  fan-tas-tisch! Terug in de camper zat ik nog helemaal vol me adrenaline, want wie had er nou gedacht dat de we binnen 2 dagen al zoveel moois gezien zouden hebben?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten