vrijdag 22 september 2023

Quad rijden In Ribera

Vanmorgen was het ontbijt weer fantastisch. Schalen vol met zelfgemaakte taarten, gebak, cake etc. Gelukkig kan ik daar prima van afblijven: er was ook een grote mand vol met glutenvrije spullen en eieren in diverse soorten en smaken en veel vers fruit. Met een goed gevulde maag konden we dus op pad voor onze activiteit van vandaag: een quad tour van 3 uur lang van een oud kasteel naar de kust. Uiteraard was het chaos toen we aankwamen bij het bedrijf waar we bij geboekt hadden, want in Italië is alles chaos. Onze boeking was niet bekend want de tussenpersoon waar we bij geboekt hadden, was niet bekend. En ook niet of we al betaald hadden of niet. Gelukkig spreken wij geen woord Italiaans en zij alleen maar Italiaans, dus dat ging lekker met google translate. Maar na wat bellen bleken we groen licht te hebben en konden we op pad. Helmen passen en met de auto naar de quads.

Het was een mooie tour, met heel wat steile stukken en stukken met losliggende keien. Ook de Low Gear moest een keer gebruikt worden en we moesten een flinke kuil door met water erin. Niets vergeleken met de rivieren op de Australische Gibb, maar vooruit, daarbij vergeleken valt alles in het niet. Ik was de enige vrouw op een eigen quad, de rest van de dames zat veilig achterop bij man-lief. Ik vond mezelf dus eigenlijk best een stoere chick, want ondanks dat ik het best wel eens een beetje spannend of zwaar vond, deed ik het toch maar mooi even tussen al die kerels! De rest van de foto's komt nog, die zal de tour guide ons nog appen.






Bij een 900 jaar oud kasteel kregen we even een korte rondleiding en konden we onze dorst even lessen, want inmiddels was het toch alweer zo'n 30 graden. Ondanks dat ik me had ingesmeerd, zag ik de rode randen rond mijn shirt en broek al ontstaan. Snel maar door, want door dat windje brandde het in ieder geval niet zo. 





Na de tour snel terug naar onze mooie B&B, badkleding aan en door naar het strand. Daar hebben we de rest van de middag, een uurtje of 3, lekker aan zee doorgebracht. Er was veel golfslag en er stond een heerlijke wind zodat we het niet zo bloedheet hadden. We aten een lekkere salade in het zelfde restaurant als gisteren, op 100 meter van ons strandbedje en konden daarna zo weer de zee in! Mooi dagje zo. Edwin is natuurlijk alweer zo zwart als het maar kan en zelfs ik ben een beetje bruin aan het worden :-)

1 opmerking: