dinsdag 26 september 2017

De laatste dag in Zuid-Afrika en vlucht naar huis

23 september was de laatste dag in Zuid-Afrika. Omdat we pas om 23 uur vlogen, hadden we nog een hele dag te gaan. We hebben nog even overwogen om naar Robbeneiland te gaan, maar een excursie daar naartoe kost je al gauw een uur of 5/6 en dan zit je toch misschien een beetje tegen de tijd aan te hikken. Dus zijn we terug gegaan naar de zuidelijke kust waar de walvissen langs de kust zwemmen. We hebben we een groot deel van de kust afgereden en zijn een beetje gaan "strand-hoppen". Bij De Kelders zagen we weer de meeste walvissen.

We aten nog even in het plaatsje Strand, waarvan de ligging zich laat raden en we genoten daar van een mooie zonsondergang. Op het vliegveld leverden we de auto in en moesten we vanwege de lekke band nog even wat papierwerk afwikkelen om ons geld voor de nieuw aangeschafte band terug te kunnen krijgen. Ook was er nog even wat gedoe met de stoelen, want we hadden flink extra betaald voor economy comfort stoelen, maar doordat er een ander vliegtuig was ingezet, waren onze stoelnummers nu geen comfort stoelen meer. Na wat gedoe heeft KLM het uiteindelijk toch geregeld en kregen we toch stoelen toegewezen waarvoor we betaald hadden.

De retourvlucht duurde lang (11,5 uur), maar gelukkig hebben we wat kunnen slapen. Verder keek ik nog een film (leuke film trouwens, The Circle). We landden op tijd op Schiphol, maar door de mist was onze gate nog bezet waardoor we nog een poosje moesten wachten. Ook het wachten op de koffer nam nogal wat tijd in beslag, maar rond 12:30 uur waren we weer thuis in het mooie Hulshorst waar we meteen even lekker wat slaap in hebben gehaald. Ik ben maandag en dinsdag nog vrij, Edwin de hele week nog. Nu aan de slag met de foto's!