donderdag 21 september 2017

The Yellow Line



De gele lijn is hier de lijn tussen de weg en de vluchtstrook. Op 2-baans wegen wordt door gebruik te maken van deze ruimte naast de gele lijn, een 3-baans weg gecreëerd. Vrachtwagens gaan op de vluchtstrook rijden voor ca. ¾ zodat je als auto er voorbij kan. Je moet dan nog steeds wel gebruik maken van ca. ¼ van de rijbaan van de tegenligger, maar die verwacht dat je doet wat je doet en gaat dus ook een stukje op de vluchtstrook rijden. Ik vind het nog steeds levensgevaarlijk, want je moet ook ineens gaan opletten of iemand die je tegemoet komt een dergelijke actie uithaalt, want die verwacht wel van jou dat je op de vluchtstrook gaat rijden zodat hij/zij door het midden kan rijden.  Ik kan me dit nog herinneren van de vorige reis naar Zuid-Afrika en ik vind het nog steeds doodeng. Je moet vertrouwen op je medeweggebruikers en de meeste hebben niet de allerbeste rijstijl en daarnaast lopen er nog steeds heel veel mensen op de vluchtstrook en heb je daar ook nog rekening mee te houden. Het viel me mee hoeveel kruisjes met bloemen er langs de weg stonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten