dinsdag 12 september 2017

Oogcontact met een gekko



Dit is ons onderkomen geweest voor de afgelopen 2 nachten. Klein maar fijn, back to basics. Maar voorzien van douche, WC, wastafel, 2 bedden, waaier aan het plafond en een apparaat dat een airco moest zijn maar slechts warme lucht door de kamer circuleerde. Het is hier zo warm dat zelfs het koude water warm is, dus we konden in ieder geval lekker warm douchen. En tentdoek met horren als voornaamste ramen. Lekker soort van in de buitenlucht.  En met een fantastisch uitzicht! 

 

Eerste doel was de tafel (loodzwaar!) tussen de bedden uithalen en dan de bedden tegen elkaar schuiven. Want, zelfs na al die jaren slapen we het liefst gewoon lekker naast elkaar. Jammer, de bedden zaten aan de muur vastgeschroefd dus dat was een kansloze missie. Het waren dus 2 eenzame nachten een meter of 2,5 uit elkaar. Gelukkig was het snikheet dus dan is het ook niet zo’n straf.

Gisterochtend werd ik om 3 uur wakker. Met een oog keek ik of het buiten licht was en zat ik recht in de ogen te kijken van een gekko die op een meter van de af zich tegen de hor had genesteld. Gelukkig wel aan de buitenkant, maar wakker ben je wel. Gelukkig schrok hij toen ik even besloot het licht aan te doen om naar de wc te gaan en schoot hij weg. Vanmorgen werd ik wakker gemaakt door de vogels die vrolijk fluitend op onze veranda (ca. 2 meter van mijn kussen) hun mooiste lied zongen. Dan word je toch wat minder abrupt wakker. Nu lekker ontbijten en dan weer op pad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten